Prostorno uređenje doma

Postoje brojna istraživanja zadnjih godina koja prate način na koji ljudi pristupaju prostornom uređenju svoga doma. Od faze ideje uređenja, zatim nalaženja stvari koje im se sviđaju pa do kupovine stvari kojima će se poboljšati životni prostor.

Središnji dio tih istraživanja je grafički prikaz koji prikazuje krivulju stresa koja prati proces poboljšanja životnog prostora. Ta krivulja daje usporedni prikaz kupovine stvari za poboljšanje doma s razinom stresa kupca u toj fazi procesa.

 

Prva faza je ideja da bi se u domu nešto moglo promijeniti. Ljudi žele novu kuhinju, prozore, novu kupaonicu itd. Ova faza je popraćena malom ili srednjom razinom uzbuđenja i vrlo malom razinom stresa.

Sljedeća faza je faza istraživanja. Ljudi počnu kupovati časopise o prostornom uređenju i to veliku količinu njih, pregledavaju kataloge i sve ono što bi moglo biti vezano za uređenje doma. Ova faza je vrlo uzbudljiva za vlasnike domova, svakakve ideje im prolaze kroz glavu i već imaginarno vide svoj nov poboljšani dom. Što se stresa tiče, u ovoj fazi je stres na najnižoj mogućoj razini. Vlasnici se nalaze s glavom u oblacima i jedino što ih u ovoj fazi možda malo brine je raspoloživi budžet, ali je želja da se dom uredi puno jača od te brige.

Treća faza je planiranje. Svi oni brojni proizvodi iz kataloga i časopisa su svedeni na uski popis proizvoda koji bi se trebali kupiti. Vlasnici provode vrijeme u trgovinama s opremom za dom. Gledaju, razgledavaju, biraju ono najbolje za svoj dom. Gledaju i planiraju kupiti i ono što prvobitno nije bilo u planu.

I u ovoj fazi je nivo uzbuđenja vrlo visok te praćen nestrpljenjem i očekivanjima. Vlasnici su vrlo uzbuđeni činjenicom koliko takav jedan događaj mijenja njihov način života. Faktor stresa u ovoj fazi je nizak.

Sve su ovo stadiji koji prethode padu. Vlasnici domova u ovoj fazi nisu niti svjesni da se taj pad uopće približava. Što bi takav pad uopće moglo pokrenuti? Sve je do sada bilo tako zabavno: zamišljanje novog doma, skupljanje slika, obilaženje trgovina i sanjanje o savršenom domu.

Riječ je o radnicima.

Sve do tad, linija uzbuđenja se penjala prema gore, ali sad kreće njezin strmoviti pad. Čini se da ništa ne može utjerati toliki strah u kosti vlasnika domova kao spoznaja da moraju zaposliti radnike da im pomognu u uređenju njihova doma.

Nova istraživanja pokazuju da se 9 od 10 vlasnika domova u Ujedinjenom Kraljevstvu još uvijek osjeća nelagodno kada trebaju naći radnike. Vlasnici se boje da radnici posao neće dobro obaviti te da će radovi biti preskupi.

Profesionalizam industrije poboljšanja doma je rastao eksponencijalno u zadnjih 40 godina u UK-u, ali je i dalje prisutan strah i zabrinutost vlasnika domova. Pitanje koje ostaje je hoće li se to ikada promijeniti; ako ništa drugo, što se može učiniti u međuvremenu da bi se ti strahovi ublažili, a povjerenje u zanatlije vratilo?